Si heu hagut de comprar un objectiu per a fer macros heu vist que en les característiques apareix un paràmetre que s'anomena factor d'ampliació o magnificació màxima, que ve expressada en la forma X:Y. Habitualment els objectius MACRO tenen un factor d'ampliació de 1:1, és a dir, que la imatge que es projecta sobre el sensor és de la mateixa mida que la l'objecte real a la distància mínima d'enfocament. Els objectius NO macro solen tenir factors de 1:3, 1:4, etc el que vol dir que els objectes apareixeràn SEMPRE més petits (3 o 4 vegades) del que són realment. La relació del factor d'ampliació també es pot expressar en la forma 0,nnX (per exemple 1:3 equival a 0,33X).
Fitxer adjunt:
La mida del sensor us pot ajudar a calcular de quina mida podré capturar els objectes. Per exemple, la Canon 50D té un sensor de 22,5mm x 14,9mm, per tant si l'objectiu té una relació de 1:1 (aquesta és fàcil de calcular) podreu capturar un requadre de 22,5mm x 14,9mm reals que ocupi TOTA la imatge, en canvi si el factor és 1:3 la mínima imatge que podreu enquadrar a la foto serà de 67,5mm x 44,7mm.

foto
AnandTechLa ressolució del vostre sensor també és determinant a l'hora de permetre l'ampliació de la fotografia, tenint més capacitat d'ampliació com més megapíxels tingui la vostra càmera.
La següent imatge mostra les dimensions de la imatge impressa (eixos X i Y expressats en polzades, on una polzada són 2,54 cm) i els requadres de colors indiquen el nombre de megapíxels. Aquesta gràfica s'ha realitzat considerant una qualitat d'imatge bona de 300ppi (o ppp punts per polzada), és a dir, 118 pixels per cm o 13.950 pixels per cm2.

font
Design215
eines per a flickr, o més
fotos meves